Pulmad Sardiinias – kahekesi mererannal

21.05.2019

Silmapiiril helesinine laguun, jalge all krudisev liiv, õrnalt juukseid sasiv briis…Evelina ja Ilmari pulmapäev oli kui romantiline film, mille võttekohaks Sardiinia ja peategelasteks nemad kaks.

Aasta pärast kihlumist tundsid Evelina ja Ilmar, et kummalgi pole aega pulmakorraldusega tegeleda, ilma et see igapäevatoimetusi segama hakkaks. Seega kutsutigi meid pulmakorraldajatena appi. Arutasime, kuidas teha teoks unistus välismaal toimuvast pulmast. Meie jutuajamist saatis hea huumor ja kirja said järgmised märksõnad: pulm kahekesi ja mererannal.

“Rannapulmast unistasime mõlemad ja kuna Eesti ilmad on väga heitlikud, kaldusime mõtetes lõuna poole. Otsus välismaal abielluda sündis väga lihtsalt,” meenutab Ilmar.

Vaatasime ja uurisime koos pruutpaariga eri sihtkohti ja sõelale jäi Sardiinia. Mõte sellest kohast võlus meid kõiki – saar, mis pidi erinema ülejäänud Itaaliast oma isoleerituse poolest, kus inimesed on siirad ja sõbralikud… Öeldakse, et kui oled kord oma jalaga sellele saarele astunud, siis tükike sinust jääbki sinna. See vastab tõele.

Foto- ja videograafi kaasamine Eestist tundus vajalik ja loogiline – siinsete teenuste kõrge kvaliteet on ju teada. Valikul sai määravaks ka see, et tegijatega oli võimalik enne silmast silma kohtuda ja üksteist tundma õppida. Pruutpaarile oli väga tähtis, et foto- ja videomeenutused nende pulmast jääksid erilised, seega oldi nõus sellesse ka rohkem panustama.

Kõiki teenusepakkujaid aga Eestist kaasa ei lennutatud – pulmakorraldaja ülesandeks jäI need kohapealt leida. Pruudile olid väga olulised usaldusväärsed jumestaja ja juuksur. Juhuse tahtel jõudsime Olbia parima juuksuri ja jumestaja juurde! Alati ei ole esmatähtsad Instagrami või Facebooki lehed, kus saab artistide töödega tutvuda… Meie leidsime Olbias elava eestlase, kes meid väga heade kohalike ilumeistritega kokku viis!

“See, kui suurest teadmatusest ja pulmakorralduse virvarrist saab kokku kõige selgem korrastatus, on imeline! Kui kõik pusletükid asetuvad õigele kohale… Ja just nii juhtubki, kui tunne on õige,” õhkab pruutpaar.

Eksivad need, kes arvavad, et privaatpulm on suuremast pulmast kuidagi säästlikum või et sellega ei kaasne hulgaliselt korralduslikke nüansse. Mõnikord on intiimsema pulma puhul rohkemgi pisiasju, millega tegeleda – kui sul on ainult üks laud, mida katta, siis peab iga detail olema rohkem kui perfektne. Samuti ei tee vahet muusikud ega video-fotograafid, sest nende tööaeg ja -maht jääb samaks.

Ettevalmistused ja pulmapäeva hommik

Lendasime pruutpaari, kahe pulmakorraldaja,foto- ja videograafiga Sardiiniasse kaks päeva enne pulmapäeva ja paraku päikesepaistega meid ei tervitatud. Päev enne pulmi sattusime mägedes sõites vihma ja tormi kätte. Loomulikult ei lasknud me sel reisi rikkuda – fotograaf jäädvustas imelisi kaadreid ja sündis kõige müstilisem video, mida ma näinud olen! Pärastlõunal hakkas aga ilm õnneks järk-järgult paranema. Pidasime rannal piknikku ja läksime siis hotelli, et end järgmiseks päevaks välja puhata.

Pulmapäeva varahommikul kuulis pruutpaar, et lähedal rannas käib toksimine ja saagimine. Pulmakorraldajad ja hotelli töötajad olid ärkvel juba varavalgest, ettevalmistused täies hoos. Päike paistis soojalt ning tundsime, et kõik ümbritsev on erilist energiat ja maagiat täis.
Tegijad asusid positsioonidele – foto- ja videograaf hakkasid püüdma kaadreid, meigi- ja soengumeistrid valmistasid pruuti ette. Pulmakorraldajad askeldasid tseremooniapaigas.

Esialgu arvasime, et kaks pulmakorraldajat on meie minipulma palju,” ütleb Evelina.
“Nüüd olen aga kindel, et ka kolmas oleks sellesse päeva ära mahtunud. Kui eeldad, et üks pulmakorraldaja on kogu aeg su kõrval kätt hoidmas, siis kaasa kindlasti kolm inimest, vaatamata sellele, et pulmapäev on vaid teile kahele. Te ei kujuta ettegi, kui palju on detaile, sagimist ja ootamatusi, mis pulmadega kaasnevad,” mõtiskleb pruut.

Pulmatseremoonia

Pruutpaar kohtus CalaCuncheddi hotelli terrassil. Peigmees ootas pruuti, hoides pruudikimpu, mille ta kombe kohaselt Evelinale kinkis. Seejärel jätkati foto- ja videosessioonidega.
Õige pea kostis rannast Sardiinia muusikute esituses Ellie Gouldingu “Love Me Like You Do”. Peig ootas juba altari ees, kui Evelina piki rannajoont tema poole kõndis. Kui nad kokku said, polnud neil vaja enam kellelegi teisele ega millelelgi muule tähelepanu pöörata…
Intiimsele tseremooniale järgnes õnnitlemine. Nad olid äkki ümbritsetud inimestest, šampanja valati klaasidesse ja toodi “tort”, Itaalia pitsa, millel seisis pruutpaari kuju. Evelina ja Ilmar lõikasid lahti pitsatordi esimese tüki, tantsisid oma esimest tantsu, saatsid Evelina nime Vahemere lainetesse ja pruut lennutas oma kimbu…

Pruutpaar meenutab, et peale pulmapäeva lõid lõbusaid mälestusi ka ettevõtmised pulma- korraldusmeeskonnaga – koos külastati veinimõisa, sõideti niisama ringi. “Väga meeldisid üheskoos veedetud hetked, peetud vestlused ja see mõnus sünergia, mis tekkis. Nemad olidki ju meie külalised, nagu vanad sõbrad, kes tegid kõik selleks, et meil oleks hea.”