Pulmapidu privaatsel saarel- Viirelaiul

13.07.2020

Allani ja Maarja pulmapidu toimus kohas, kus 365 päeva aastas paistab päike – privaatsel Väinamere saarel Viirelaid.

“Viirelaiule esimest korda sattudes, armusime mõlemad otsekohe sellesse paika. Midagi maagilisemat ja ilusamat ei oleks osanud me ette kujutada. Seda sama tunnet soovisime jagada ka oma lähedaste ja sõpradega. Saare enda ilu on hoomamatu ja ei vaja palju lisakaunistusi ning peokingad võid teede puudumise tõttu mandrile jätta. Tünnisaunad, basseinid, mullivannid ja saunamõnud ning majutus, kõik kohapeal olemas. Meie boho stiilis pulmapeole ideaalne koht,” võtab pruutpaar kokku otsuse, miks sai valitud just Viirelaid oma peokohaks.

Allan ja Maarja lükkasid oma pulmapeoga ümber kõik tavapärased kartused ja harjumused – kui tavaliselt püütakse oma pulmapäev planeerida nädalavahetuse peale, siis nende pidu leidis aset esmaspäeval. Ükski külaline ei jätnud sellepärast tulemata vaid oldi õnnelikud, et suvine nädalavahetus sai kauem kesta.
Viirelaid asub keset merd, kuhu saab ainult väikese kaatriga ning halva ilma korral võib see olla üsna keeruline või hoopis võimatu, nemad aga ei peljanud seda riski ning positiivne mõtlemine tõi selleks päevaks Vahemere soojuse ja tuulevaikse mere.

Kihlumine

Peigmees oli juba ammu teinud otsuse, et Maarjast saab tema naine. Pruudi jaoks tuli see aga ootamatult, kui 2017 aasta puhkusreisil Fuerteventural, majaka all, jalad ookeanivees tähtis küsimus esitati. Loomulikult oli vastus “jah”.
See päev ja tunne jäi pruutpaari saatma ning sellest tulenes ka kogu ülejäänud pulma temaatika – vesi ja majakad.

Tseremoonia kahekesi Havail

“Kui 2018. aasta suvel avastasime, et meie esimesest kohtumisest saab 13.09.2019 täpselt viis aastat ning lisaks on see õnnelik “kolmteist ja reede”, siis ei olnud abiellumise kuupäevaga enam küsimust. Kuna aga jalad vees tseremooniat sellel kuupäeval Eestis pidada ei saa, otsustasime Havaile pageda. Tseremoonia sai peetud  saladuskatte all Kikaua Point rannas Havail ainult kahekesi. Enne seda olime juba välja valinud endale meelepärase paiga pulmapeole Eestis- Viirelaiu. Majakas! Vesi! Saare õhkkond ja olemus täpselt selline, nagu Eesti oma Havai. Seega sai nädal enne meie tseremooniat saadetud perele ja sõpradele “Save The Date” palvega tulla tähistama meie abielu 13.07.2020 Viirelaiul, “ meenutab pruutpaar.

Pulmakorraldus

Kolm kuud enne oma planeeritavat pulmapidu pöördus pruutpaar meie poole. Vastastikune äratundmine, et meie koostöö saab hästi sujuma, tekkis kohe. Maarja ja Allan on ääretult armas paar ning nende idee tähistada oma abielu sõpradega Viirelaiul, pakkudes külalistele head toitu ja mõnusat olemist, andis meile kohe palju inspiratsiooni tegutseda.

“2020. aasta alguses vaatasime tõsiselt oma plaane ja otsustasime, et üksi me selle kakskeelse (vene-eesti) pulmapeo korraldamisega hakkama ei saa ning kuskilt järeleandmisi teha ei soovi. Hakkasime otsima lisaväge ning selleks sai Celebrate Group. Esialgne kuvand peost oli meil olemas, aga nende abiga sai see veel detailsemaks ja mõnusamaks. Imelise kergusega sai kutsete tekst kokku ja see kahte keelde tõlgitud. Nobeda kiirusega sai lisatud templid, kaunistused ja meie peas olnud visioon ärkas meie silme all ellu. Pulmakaar, küünlad, laternad, tuledeketid, sildid, pulmamängud, fotonurk ja lauaseaded kõik üksteisega harmoonias ja muinasjutulises detailsuses. Mida rohkemat ühel pruutpaaril veel vaja, kui meelerahu ja kindlustunnet, et keegi on neid toetamas ja neile igas asjas nõu ja jõuga abiks.”

“Pulmapäevale eelneval päeval oli ilm veel Eesti suvele kohaselt pilvine ja külm. Pulmakorraldajal olid varutud ka vihmavarjud ja pleedid, koostatud oli kaks istumisplaani – peolaud sees või väljas. Valmis oldi kõigeks! Imelisel kombel meie pulmapäeva hommikuks näitas Eesti ilm end oma parimast küljest – päike ja mõnusad kuumakraadid õhtuni välja.”

Pulmapidu – Family style Dinner

Allani ja Maarja pulmapidu erines ka selle poolest, et nad ei soovinud uuesti tseremooniat läbi viia, mis muidu on tihti kombeks. Külalised saabusid saarele, kohe ootas neid ees tervitus kokteilide ja imemaitsvate suupistetega, mille saatel said nad kohaneda saarega ja puhata meresõidust. Kohe varsti oodati neid aga juba pika laua taha…

“Toit sai planeeritud natuke teisiti tavapärasest pulmalauast. Hea uskumusena ei tohiks külaline tühja laua taha istuda, nii sai esimene käik serveeritud family-style – vaagnad, sekserid, kausid ja karahvinid katsid rikkaliku laua, mille vahel ilutsesid maitsetaimepotid, millest külalised said omale meelepäraseid maitsetaimi noppida ning toidule lisada. Pearoog ja magustoit oli A la Carte. Öiseks pidustuseks ja tantsu vahele sai jällegi laud kaetud kõige paremate suupistetega. Imelise maitseelamuse pakkumisega aitas meid Rado Mitro Restoranist RADO.

Pulmapidu sai hoo sisse ning külalised said nautida Vahemere soojust ja melu. Kõige liigutavam hetk, mis ei jätnud ühtegi silmapaari kuivaks, oli isa-tütre tants, mis esitati Dagö “Pulmade” saatel.

“Kuna saarele tuleb kõik kaatriga viia ning hiljem see ka kõik sealt samamoodi ära tuua, siis kingid ja lilled palusime peolistel panna ümbrikusse. Külalisteraamatu asemel soovisime polaroid kaamera jäädvustusi külalistelt ning nende taha pühendusi.

Lõppkokkuvõttes laabus kõik nii, nagu olime unistanud. Tänu pulmakorraldajatele saime ise pidu koos külalistega nautida ja kõik muremõtted jäid kaugele maha.  Külalised arvasid kui ühest suust, et see pulmapidu oli täielik ja tõene “meie” selle kõige ehedamas mõttes. Meie pulmakorraldajad tajusid täpselt meie olemust ja suutsid seda edasi anda kõiges, mis nad tegid. Selle eest oleme neile igavesti tänulikud.”